Veel gestelde vragen
Contact

Projectmanagement namens uw organisatie!

“Wees op tijd met vervangen van koeling“

We merken het buiten nog niet echt en het coronavirus legt ook nog eens tijdelijk werkzaamheden deels lam. Maar voordat we het ons realiseren staat de zomer weer voor de deur!

 

Was het niet zo dat in de laatste onderhoudsrapportage iets vermeld stond over vervanging van de huidige koelmachine in 2020? Actie is dus geboden om dit nog op te pakken voordat de warmte in het land is. Bij veel organisaties ontbreekt het aan beschikbare tijd. WHC kan u hierin van A t/m Z ondersteunen, waarbij het gaat om goed en efficiënt projectmanagement voor uw project(en).

 

Fase 1. Voorbereidingsfase

  • Voorbereiding, kick-off overleg, opname en rondgang op locatie door WHC ter bepaling scope van de uit te voeren werkzaamheden.
  • Kick-off overleg, waarbij vastgelegd wordt:
    1. De te vervangen onderdelen
    2. Voorkeur fabricaat
    3. Welke installateurs
    4. Tijdspad gehele traject
    5. Beoordelingscriteria
    6. Eventueel speciale zaken met betrekking tot de vervanging

 

Fase 2. Offertefase

  • Bepaling te plaatsen type koelmachine/koelinstallatie.
  • Opstellen programma van eisen, richtlijnenbestek en offerteaanvraag, inclusief stukken voor geselecteerde installateurs.
  • Begeleiding installateurs tijdens de schouw op locatie.
  • Beantwoorden eventuele vragen via een “nota van inlichtingen” naar alle betrokken partijen.
  • Beoordeling offerte(s): aanpak, volledigheid, open begroting en planning.
  • Overleg met opdrachtgever over de te gunnen installateur.
  • Versturen van de opdrachtbrief en afwijzingsbrieven, met onderbouwing, uit naam van de opdrachtgever.

 

Fase 3. Uitvoeringsfase

  • Uitvoeringsbewaking.
  • Werkbezoek en overleg uitvoerder uitvoerende partij.
  • Voortgangsoverleg met de opdrachtgever.
  • Tussentijds rapporteren over voortgang.
  • Factuurbewaking en accordering.
  • Oplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering”. In dit proces-verbaal zijn de opleverpunten opgenomen met daarbij de status.
  • Bij eventueel openstaande of restpunten worden afspraken gemaakt met de uitvoerder over het vervolg (wat en wanneer?).
  • Eindoplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering” en de overdracht van officiële stukken, zoals garantieverklaring, tekeningen, etc.

 

Wilt u eens van gedachten te wisselen over dit onderwerp, neemt u dan contact met mij of ons bureau op. Graag bespreek ik met u de mogelijkheden.

 

Nieuws items

Verplicht Energielabel C voor kantoren per januari 2023!

Om opwarming van de aarde te beperken moet de uitstoot van broeikasgassen fors omlaag. Energiezuinige gebouwen helpen hierbij. Daarom is het energielabel in het leven...

Lees meer

Subsidie voor ventilatie scholen

360 miljoen voor verbetering ventilatie in scholen Vanaf januari dit jaar kan er door scholen een beroep worden gedaan op het miljoenenbudget dat Minister Slob...

Lees meer

LTHP

Het langetermijnhuisvestingsplan is er! Een gewaagde uitspraak vindt u niet? De praktijk laat vaak zien dat de organisatie snakt naar een plan. Echter laat dezelfde...

Lees meer

Website Nationaal Waterstof Programma live

Wist u dat...   Eind 2020 de website nationaalwaterstofprogramma.nl is gelanceerd. Deze website biedt informatie over waterstof en verwijst naar nuttige netwerken. Het is een...

Lees meer

Kantoor gesloten

In verband met de feestdagen is ons kantoor gesloten van 25 december 2020 t/m 3 januari 2021. Wij wensen u fijne Kerstdagen en een gezond...

Lees meer