Veel gestelde vragen
Contact

Projectmanagement namens uw organisatie!

“Wees op tijd met vervangen van koeling“

We merken het buiten nog niet echt en het coronavirus legt ook nog eens tijdelijk werkzaamheden deels lam. Maar voordat we het ons realiseren staat de zomer weer voor de deur!

 

Was het niet zo dat in de laatste onderhoudsrapportage iets vermeld stond over vervanging van de huidige koelmachine in 2020? Actie is dus geboden om dit nog op te pakken voordat de warmte in het land is. Bij veel organisaties ontbreekt het aan beschikbare tijd. WHC kan u hierin van A t/m Z ondersteunen, waarbij het gaat om goed en efficiënt projectmanagement voor uw project(en).

Fase 1. Voorbereidingsfase
  • Voorbereiding, kick-off overleg, opname en rondgang op locatie door WHC ter bepaling scope van de uit te voeren werkzaamheden.
  • Kick-off overleg, waarbij vastgelegd wordt:
    1. de te vervangen onderdelen;
    2. voorkeur fabricaat;
    3. welke installateurs;
    4. tijdspad gehele traject;
    5. beoordelingscriteria;
    6. eventueel speciale zaken met betrekking tot de vervanging.

 

Fase 2. Offertefase
  • Bepaling te plaatsen type koelmachine/koelinstallatie.
  • Opstellen programma van eisen, richtlijnenbestek en offerteaanvraag, inclusief stukken voor geselecteerde installateurs.
  • Begeleiding installateurs tijdens de schouw op locatie.
  • Beantwoorden eventuele vragen via een “nota van inlichtingen” naar alle betrokken partijen.
  • Beoordeling offerte(s): aanpak, volledigheid, open begroting en planning.
  • Overleg met opdrachtgever over de te gunnen installateur.
  • Versturen van de opdrachtbrief en afwijzingsbrieven, met onderbouwing, uit naam van de opdrachtgever.

 

Fase 3. Uitvoeringsfase
  • Uitvoeringsbewaking.
  • Werkbezoek en overleg uitvoerder uitvoerende partij.
  • Voortgangsoverleg met de opdrachtgever.
  • Tussentijds rapporteren over voortgang.
  • Factuurbewaking en accordering.
  • Oplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering”. In dit proces-verbaal zijn de opleverpunten opgenomen met daarbij de status.
  • Bij eventueel openstaande of restpunten worden afspraken gemaakt met de uitvoerder over het vervolg (wat en wanneer?).
  • Eindoplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering” en de overdracht van officiële stukken, zoals garantieverklaring, tekeningen, etc.

 

Wilt u eens van gedachten te wisselen over dit onderwerp, neemt u dan contact met mij of ons bureau op. Graag bespreek ik met u de mogelijkheden.

 

Nieuws items

Is ICT de oplossing voor een verouderde vastgoeddatabase en een duurzame toekomst?

Elk jaar doet NVDO uitgebreid onderzoek naar welke onderwerpen en thema’s de onderhoudssector bezighouden. Ook dit jaar zijn er nieuwe thema’s bijgekomen en zijn oudere...

Lees meer

Het nut van het PvE Gezonde Kantoren

Het nut van een gezond kantoor lijkt logisch, maar hoe is dat bij u? Welke regels horen hierbij?   Om u enig inzicht te geven...

Lees meer

DUMAVA…druk met subsidiegeld ophalen

Er komt weer een nieuwe ronde van de DUMAVA subsidie aan. Dit biedt dus weer een mooie kans om uw DUurzaam MAatschappelijk VAstgoed te verduurzamen....

Lees meer

Groene Stroom, verdiepen loont!

De overheid stimuleert organisaties om energie te besparen, ofwel de hoeveelheid energie die je als organisatie verbruikt te verminderen. Dit is een belangrijke eerste stap...

Lees meer

Duurzaam op de Werkvloer

Naast het uitvoeren van technische maatregelen om de gebouwschil of installaties te verduurzamen, is er ook een aspect van energieverbruik wat abstracter ligt. Het gedrag...

Lees meer