Veel gestelde vragen
Contact

Projectmanagement namens uw organisatie!

“Wees op tijd met vervangen van koeling“

We merken het buiten nog niet echt en het coronavirus legt ook nog eens tijdelijk werkzaamheden deels lam. Maar voordat we het ons realiseren staat de zomer weer voor de deur!

 

Was het niet zo dat in de laatste onderhoudsrapportage iets vermeld stond over vervanging van de huidige koelmachine in 2020? Actie is dus geboden om dit nog op te pakken voordat de warmte in het land is. Bij veel organisaties ontbreekt het aan beschikbare tijd. WHC kan u hierin van A t/m Z ondersteunen, waarbij het gaat om goed en efficiënt projectmanagement voor uw project(en).

Fase 1. Voorbereidingsfase
  • Voorbereiding, kick-off overleg, opname en rondgang op locatie door WHC ter bepaling scope van de uit te voeren werkzaamheden.
  • Kick-off overleg, waarbij vastgelegd wordt:
    1. de te vervangen onderdelen;
    2. voorkeur fabricaat;
    3. welke installateurs;
    4. tijdspad gehele traject;
    5. beoordelingscriteria;
    6. eventueel speciale zaken met betrekking tot de vervanging.

 

Fase 2. Offertefase
  • Bepaling te plaatsen type koelmachine/koelinstallatie.
  • Opstellen programma van eisen, richtlijnenbestek en offerteaanvraag, inclusief stukken voor geselecteerde installateurs.
  • Begeleiding installateurs tijdens de schouw op locatie.
  • Beantwoorden eventuele vragen via een “nota van inlichtingen” naar alle betrokken partijen.
  • Beoordeling offerte(s): aanpak, volledigheid, open begroting en planning.
  • Overleg met opdrachtgever over de te gunnen installateur.
  • Versturen van de opdrachtbrief en afwijzingsbrieven, met onderbouwing, uit naam van de opdrachtgever.

 

Fase 3. Uitvoeringsfase
  • Uitvoeringsbewaking.
  • Werkbezoek en overleg uitvoerder uitvoerende partij.
  • Voortgangsoverleg met de opdrachtgever.
  • Tussentijds rapporteren over voortgang.
  • Factuurbewaking en accordering.
  • Oplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering”. In dit proces-verbaal zijn de opleverpunten opgenomen met daarbij de status.
  • Bij eventueel openstaande of restpunten worden afspraken gemaakt met de uitvoerder over het vervolg (wat en wanneer?).
  • Eindoplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering” en de overdracht van officiële stukken, zoals garantieverklaring, tekeningen, etc.

 

Wilt u eens van gedachten te wisselen over dit onderwerp, neemt u dan contact met mij of ons bureau op. Graag bespreek ik met u de mogelijkheden.

 

Nieuws items

De TOP 5 trends in het vastgoedonderhoud samengevat

Door het NVDO is de top 5 van onderhoudstrends onderzocht. Deze is gebaseerd op de mate van impact die op de organisaties is vastgesteld.  ...

Lees meer

Koppel duurzaamheidsmaatregelen aan het MJOP en bespaar

Hoe kan ik mijn vastgoed verduurzamen? Welke mogelijkheden zijn er? Wat zijn de kosten voor het verduurzamen van mijn vastgoed? Allemaal vragen die mijn collega’s...

Lees meer

De wettelijke Portefeuille Routekaart van WHC in 4 stappen!

Organisaties met meer dan 20 gebouwen, verspreidt over minimaal 2 omgevingsdiensten door Nederland, mogen de jaarlijkse verplichte rapportage op basis van een portefeuille routekaart verzorgen....

Lees meer

De Tegemoetkoming voor de Energiekosten in het mkb (TEK)

De TEK-regeling moet het mkb enige adem geven om haar organisatie toekomstbestendig te maken. Op 14 oktober werd deze regeling, voor energie intensievere sectoren, door...

Lees meer

Wat is de NTA8800

De prijzen voor energielabels zijn de afgelopen jaren gemiddeld flink gestegen. Dit heeft te maken met de methodiek. Als het onderzoek goed wordt gedaan is...

Lees meer