Veel gestelde vragen
Contact

Projectmanagement namens uw organisatie!

“Wees op tijd met vervangen van koeling“

We merken het buiten nog niet echt en het coronavirus legt ook nog eens tijdelijk werkzaamheden deels lam. Maar voordat we het ons realiseren staat de zomer weer voor de deur!

 

Was het niet zo dat in de laatste onderhoudsrapportage iets vermeld stond over vervanging van de huidige koelmachine in 2020? Actie is dus geboden om dit nog op te pakken voordat de warmte in het land is. Bij veel organisaties ontbreekt het aan beschikbare tijd. WHC kan u hierin van A t/m Z ondersteunen, waarbij het gaat om goed en efficiënt projectmanagement voor uw project(en).

Fase 1. Voorbereidingsfase
  • Voorbereiding, kick-off overleg, opname en rondgang op locatie door WHC ter bepaling scope van de uit te voeren werkzaamheden.
  • Kick-off overleg, waarbij vastgelegd wordt:
    1. de te vervangen onderdelen;
    2. voorkeur fabricaat;
    3. welke installateurs;
    4. tijdspad gehele traject;
    5. beoordelingscriteria;
    6. eventueel speciale zaken met betrekking tot de vervanging.

 

Fase 2. Offertefase
  • Bepaling te plaatsen type koelmachine/koelinstallatie.
  • Opstellen programma van eisen, richtlijnenbestek en offerteaanvraag, inclusief stukken voor geselecteerde installateurs.
  • Begeleiding installateurs tijdens de schouw op locatie.
  • Beantwoorden eventuele vragen via een “nota van inlichtingen” naar alle betrokken partijen.
  • Beoordeling offerte(s): aanpak, volledigheid, open begroting en planning.
  • Overleg met opdrachtgever over de te gunnen installateur.
  • Versturen van de opdrachtbrief en afwijzingsbrieven, met onderbouwing, uit naam van de opdrachtgever.

 

Fase 3. Uitvoeringsfase
  • Uitvoeringsbewaking.
  • Werkbezoek en overleg uitvoerder uitvoerende partij.
  • Voortgangsoverleg met de opdrachtgever.
  • Tussentijds rapporteren over voortgang.
  • Factuurbewaking en accordering.
  • Oplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering”. In dit proces-verbaal zijn de opleverpunten opgenomen met daarbij de status.
  • Bij eventueel openstaande of restpunten worden afspraken gemaakt met de uitvoerder over het vervolg (wat en wanneer?).
  • Eindoplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering” en de overdracht van officiële stukken, zoals garantieverklaring, tekeningen, etc.

 

Wilt u eens van gedachten te wisselen over dit onderwerp, neemt u dan contact met mij of ons bureau op. Graag bespreek ik met u de mogelijkheden.

 

Nieuws items

Nieuwe rapportageverplichting voor grote werkgevers: inzicht in CO₂-uitstoot werkverkeer

Vanaf 1 juli 2024 zijn Nederlandse organisaties met 100 of meer werknemers verplicht om jaarlijks gegevens te rapporteren over het zakelijke verkeer en woon-werkverkeer van...

Lees meer

Kennissessie Netcongestie

In Nederland moeten we verduurzamen, voor veel organisaties betekent dat massaal elektrificeren. Door de toename in vraag naar elektriciteit, raakt het elektriciteitsnet overbelast. Hoelang houden...

Lees meer

Wacht u voor de energiebesparingsplicht op doorgang van de Portefeuille Aanpak Utiliteitsbouw?

Minister Keijzer geeft in haar kamerbrief van 7 maart aan deze bestaande aanpak en regeling door te willen zetten en te borgen. “Voor de eigenaar...

Lees meer

Milieuthermometer Zorg vernieuwd: Duurzamere zorg in lijn met Green Deal 3.0

Vanaf 1 januari 2025 is de Milieuthermometer Zorginstellingen en Ziekenhuizen herzien. De nieuwste versie sluit volledig aan bij de doelen van de Green Deal Duurzame...

Lees meer

EU Boekt Historische Vooruitgang in Klimaatdoelstellingen, Maar Blijft Waakzaam

De Europese Unie heeft in 2023 een daling van 8,3% in broeikasgasemissies gerealiseerd in vergelijking met het voorgaande jaar, zo blijkt uit het recent gepubliceerde...

Lees meer