Veel gestelde vragen
Contact

Projectmanagement namens uw organisatie!

“Wees op tijd met vervangen van koeling“

We merken het buiten nog niet echt en het coronavirus legt ook nog eens tijdelijk werkzaamheden deels lam. Maar voordat we het ons realiseren staat de zomer weer voor de deur!

 

Was het niet zo dat in de laatste onderhoudsrapportage iets vermeld stond over vervanging van de huidige koelmachine in 2020? Actie is dus geboden om dit nog op te pakken voordat de warmte in het land is. Bij veel organisaties ontbreekt het aan beschikbare tijd. WHC kan u hierin van A t/m Z ondersteunen, waarbij het gaat om goed en efficiënt projectmanagement voor uw project(en).

Fase 1. Voorbereidingsfase
  • Voorbereiding, kick-off overleg, opname en rondgang op locatie door WHC ter bepaling scope van de uit te voeren werkzaamheden.
  • Kick-off overleg, waarbij vastgelegd wordt:
    1. de te vervangen onderdelen;
    2. voorkeur fabricaat;
    3. welke installateurs;
    4. tijdspad gehele traject;
    5. beoordelingscriteria;
    6. eventueel speciale zaken met betrekking tot de vervanging.

 

Fase 2. Offertefase
  • Bepaling te plaatsen type koelmachine/koelinstallatie.
  • Opstellen programma van eisen, richtlijnenbestek en offerteaanvraag, inclusief stukken voor geselecteerde installateurs.
  • Begeleiding installateurs tijdens de schouw op locatie.
  • Beantwoorden eventuele vragen via een “nota van inlichtingen” naar alle betrokken partijen.
  • Beoordeling offerte(s): aanpak, volledigheid, open begroting en planning.
  • Overleg met opdrachtgever over de te gunnen installateur.
  • Versturen van de opdrachtbrief en afwijzingsbrieven, met onderbouwing, uit naam van de opdrachtgever.

 

Fase 3. Uitvoeringsfase
  • Uitvoeringsbewaking.
  • Werkbezoek en overleg uitvoerder uitvoerende partij.
  • Voortgangsoverleg met de opdrachtgever.
  • Tussentijds rapporteren over voortgang.
  • Factuurbewaking en accordering.
  • Oplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering”. In dit proces-verbaal zijn de opleverpunten opgenomen met daarbij de status.
  • Bij eventueel openstaande of restpunten worden afspraken gemaakt met de uitvoerder over het vervolg (wat en wanneer?).
  • Eindoplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering” en de overdracht van officiële stukken, zoals garantieverklaring, tekeningen, etc.

 

Wilt u eens van gedachten te wisselen over dit onderwerp, neemt u dan contact met mij of ons bureau op. Graag bespreek ik met u de mogelijkheden.

 

Nieuws items

Grootschalige renovatie nodig? Let op!

Om energiebesparing te kunnen realiseren is het vaak noodzakelijk om grote aanpassingen te maken aan jouw pand, voor het verbeteren van de isolatiegraad en/of aanpassen...

Lees meer

In Memorium | Hans van Vught

In memorium | Hans van Vught, 06-01-1958 † 24-05-2024 Met pijn in het hart en groot verdriet delen wij het overlijden van onze geliefde oud-collega...

Lees meer

Een waarschuwingsbrief van de omgevingsdienst gehad? En nu!

Omgevingsdiensten handhaven veel meer op de uitvoering van verplichte verduurzamingsmaatregelen. De handhaving is bijna verdrievoudigd. De kans is groot dat ook uw organisatie zal worden...

Lees meer

Voor de zorg alleen nog DUMAVA subsidie voor Integrale Projecten!

De nieuwe DUMAVA ronde gaat 3 juni 2024 open. Eigenaren met maatschappelijk vastgoed, die op de SBI lijst staan komen in aanmerking voor deze subsidie.  Het...

Lees meer

Is ICT de oplossing voor een verouderde vastgoeddatabase en een duurzame toekomst?

Elk jaar doet NVDO uitgebreid onderzoek naar welke onderwerpen en thema’s de onderhoudssector bezighouden. Ook dit jaar zijn er nieuwe thema’s bijgekomen en zijn oudere...

Lees meer