Veel gestelde vragen
Contact

Projectmanagement namens uw organisatie!

“Wees op tijd met vervangen van koeling“

We merken het buiten nog niet echt en het coronavirus legt ook nog eens tijdelijk werkzaamheden deels lam. Maar voordat we het ons realiseren staat de zomer weer voor de deur!

 

Was het niet zo dat in de laatste onderhoudsrapportage iets vermeld stond over vervanging van de huidige koelmachine in 2020? Actie is dus geboden om dit nog op te pakken voordat de warmte in het land is. Bij veel organisaties ontbreekt het aan beschikbare tijd. WHC kan u hierin van A t/m Z ondersteunen, waarbij het gaat om goed en efficiënt projectmanagement voor uw project(en).

 

Fase 1. Voorbereidingsfase

  • Voorbereiding, kick-off overleg, opname en rondgang op locatie door WHC ter bepaling scope van de uit te voeren werkzaamheden.
  • Kick-off overleg, waarbij vastgelegd wordt:
    1. De te vervangen onderdelen
    2. Voorkeur fabricaat
    3. Welke installateurs
    4. Tijdspad gehele traject
    5. Beoordelingscriteria
    6. Eventueel speciale zaken met betrekking tot de vervanging

 

Fase 2. Offertefase

  • Bepaling te plaatsen type koelmachine/koelinstallatie.
  • Opstellen programma van eisen, richtlijnenbestek en offerteaanvraag, inclusief stukken voor geselecteerde installateurs.
  • Begeleiding installateurs tijdens de schouw op locatie.
  • Beantwoorden eventuele vragen via een “nota van inlichtingen” naar alle betrokken partijen.
  • Beoordeling offerte(s): aanpak, volledigheid, open begroting en planning.
  • Overleg met opdrachtgever over de te gunnen installateur.
  • Versturen van de opdrachtbrief en afwijzingsbrieven, met onderbouwing, uit naam van de opdrachtgever.

 

Fase 3. Uitvoeringsfase

  • Uitvoeringsbewaking.
  • Werkbezoek en overleg uitvoerder uitvoerende partij.
  • Voortgangsoverleg met de opdrachtgever.
  • Tussentijds rapporteren over voortgang.
  • Factuurbewaking en accordering.
  • Oplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering”. In dit proces-verbaal zijn de opleverpunten opgenomen met daarbij de status.
  • Bij eventueel openstaande of restpunten worden afspraken gemaakt met de uitvoerder over het vervolg (wat en wanneer?).
  • Eindoplevering, middels een “proces-verbaal van oplevering” en de overdracht van officiële stukken, zoals garantieverklaring, tekeningen, etc.

 

Wilt u eens van gedachten te wisselen over dit onderwerp, neemt u dan contact met mij of ons bureau op. Graag bespreek ik met u de mogelijkheden.

 

Nieuws items

Nieuw energielabel per 1 januari 2021 en het MJOP

Let op: per 1 januari 2021 wordt de NTA 8800 methodiek gehanteerd voor het labelen van vastgoed. De huidige EPC/EI-berekeningsmethode op basis van de NEN...

Lees meer

ISDE: Subsidie duurzame energie voor zakelijke gebruikers

Interessant artikel: Wilt u voor uw (bedrijfs)pand een of meer warmtepompen of zonneboilers kopen? Kijk dan of u gebruik kunt maken van de Investeringssubsidie duurzame...

Lees meer

In vastgoedwereld ingezet op maximaal verbruik per m2!

Vandaag is de partnervergadering met de Dutch Green Building Council (DGBC) geweest. Hierin is met elkaar besproken dat het pad naar een maximaal verbruik per...

Lees meer

Een keurmerk is niet altijd dekkend voor de EED verplichting

We krijgen met regelmaat vraagstukken over keurmerken, de EED verplichting en de verduurzaming tot 2030 en 2050.  Graag nemen wij u mee met een van...

Lees meer

EED REMINDER: Voorkom handhaving en torenhoge kosten!

Is uw onderneming auditplichtig? Voor grote ondernemingen geldt de European Energy Efficiency Directive (EED). De criteria hiervoor zijn: 250 werknemers (FTE) en/of; 50 miljoen omzet...

Lees meer